Lähetystyö

Seurakunnan lähetit

Seurakunnallamme on lähettejä ja rukouslähettejä eri puolilla maailmaa. Osallistumme Jeesuksen antamaan tehtävään mennä kaikkialle maailmaan ja julistaa evankeliumi kaikille luoduille (Mark. 16:15). Kerran taivaassa Jeesuksen luona on suuri kansanjoukko, jossa on ihmisiä kaikista maista, kansoista ja heimoista (Ilm. 7:9).

Jyväskylän Vapaaseurakunta on osa Suomen Vapaakirkkoa, joka keskittää lähetystyötään erityisesti niille alueille, joilla evankeliumia ei ole vielä julistettu. Jos haluat kuulla lisää läheteistä tai saada heidän uutiskirjeensä, ota yhteyttä lähettien yhteyshenkilöihin.

Maija ja Arjen

Maija ja Arjen ovat lukutaitotyössä Kaukasuksella.

Yhteyshenkilö:
Seppo Sovijärvi, puh. 040 730 3633
seppo.sovijarvi(at)pp.inet.fi

Juha

Juha tukee käännöstyötä etätyönä Etelä-Aasiaan.

Yhteyshenkilöt:
Steven ja Riitta Kelly, puh. 040 733 1286
stevek(at)metacase.com

Jari ja Tanya

Rukouslähetit Jari ja Tanya ovat YWAM-lähetyksen työssä Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa.

Sähköposti: bewellnet101(at)gmail.com

Rukouslähetit Himalajalla

Rukouslähetit Ruth Mary, Reetu ja Chewang ovat seurakunnan työntekijöinä Himalajalla.

Suomen Vapaakirkon lähetystyön hedelmänä 1800-luvun lopulla syntynyt Himalajan Vapaakirkko on nykyisin oma kirkkokuntansa, jota tuetaan yhä Suomesta käsin pieneltä osin.

Himalajan Vapaakirkko

Merja ja Joona

Merja ja Joona ovat lähetystyössä Euroopassa. Heidän työkenttänään on lasten ja nuorten tavoittaminen.

Yhteyshenkilö:
Elisa ja Antti Huovila,
ae.huovila@gmail.com

Miten voit osallistua?

Tutustu
Ole yhteydessä lähetteihimme. Voit myös tavata heitä kotimaan jaksolla. Pyydä lähettien uutiskirjeitä heidän yhteyshenkilöiltään.

Rukoile
Lähettiemme uutiskirjeistä löydät ajankohtaisia rukousaiheita. Myös jumalanpalveluksissa rukoillaan säännöllisesti lähettien puolesta.

Tue
Osallistu antamalla lahjasi joko seurakunnan tilille tai jumalanpalvelusten rahalahjaan.

Lähde
Ehkä sinun on mahdollista lähteä itse lyhytaikaiseen lähetystyöhön tai tehdä matka jonkun lähetin luo. Myös Suomessa voit osallistua kansainväliseen työhön eri maista tulevien ihmisten parissa.

Lyhytaikainen lähetystyö

Oletpa minkä ikäinen tahansa, voit lähteä muutamaksi viikoksi tai jopa pariksi vuodeksikin lyhytaikaiseen lähetystyöhön. Alla on esimerkkejä yhteistyötahoistamme. Näiden lisäksi Suomessa toimii myös useita muita lähetysjärjestöjä.

Suomen Vapaakirkko
Aktioita eli viikon, parin mittaisia lähetysmatkoja järjestetään muutaman kerran vuodessa eri puolille maailmaa.

Operaatio Mobilisaatio
Mahdollisuuksia on parista viikosta pariin vuoteen eri puolilla maailmaa ja Logos Hope -lähetyslaivalla.

Suomen MissionuoretYouth with a Mission
Muutaman kuukauden opetuslapseuskoulu, johon sisältyy aika lähetyskentällä, sekä mahdollisuuksia eri mittaisiin jaksoihin ympäri maailmaa.

Haluatko mukaan tekemään?

Tutustu palvelulomakkeeseen