Uutiset / Tule mukaan seurakuntapäivään sunnuntaina 22.9.

Tule mukaan seurakuntapäivään sunnuntaina 22.9.

Koko seurakuntaa kutsutaan viettämään yhteistä seurakuntakuntapäivää sunnuntaina 22.9.2019 klo 13–19 Kiponniemessä. Seurakuntapäivässä kokoonnumme Peilityöpajaan, jossa tutustumme elinvoimaisen seurakunnan piirteisiin ja peilaamme niitä omaan seurakuntaamme. Peilityöpajan avulla tutustumme myös Elinvoimaisuuspolkuun, muutostyökaluun, jonka tavoitteena on vahvistaa seurakuntaa, jotta se olisi Jumalan tahtoa toteuttava, paikkakunnallaan vaikuttava, vetovoimainen seurakunta. Tule mukaan keskustelemaan yhdessä seurakunnastamme!

Seurakuntapäivään osallistuminen maksaa 10 €/aikuinen, 5 €/ 4–12-vuotiaat, alle 4-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi. Hintaan sisältyy ruoka ja iltapäiväkahvi. Kiponniemeen järjestetään yhteiskyytejä, ja alla olevasta linkistä voit ilmoittautua päivään ja tarvittaessa myös yhteiskyyteihin.

Lapsille (4–12 v.) on seurakuntapäivässä omaa, mukavaa ohjelmaa (ulkovaatteet mukaan). Koko seurakunnan toivotaan osallistuvan seurakuntapäivään, eikä 22.9. järjestetä jumalanpalvelusta tai Urban Light -iltaa Gradialla.

Ilmoittautuminen 17.9. mennessä. Päivän ohjelma täällä.

Mikä on elinvoimaisuuspolku?

Elinvoimaisuuspolku on työkalu, jonka avulla seurakunta lähtee noin kolme vuotta kestävään muutosprosessiin. Prosessin tavoitteena on terve, elinvoimainen seurakunta, jossa Jumala vaikuttaa voimallisesti ja ihmisillä on aito yhteys keskenään.

Prosessin alkuvaiheessa keskitytään avointen ja luottamuksellisten ihmissuhteiden rakentamiseen rukoillen ja Pyhän Hengen johdatusta kuunnellen. Matka on siis vahvasti myös hengellinen. Elinvoimaisuuspolun myöhemmässä vaiheessa käytetään aikaa myös suunnitteluun, jolloin terävöitetään toimintoja ja tehdään tarpeellisia muutoksia seurakunnan työmuotoihin ja toimintatapoihin.

Käytännössä matkaan voi kuulua esimerkiksi yhteisiä seurakuntapäiviä, joitakin työryhmiä sekä aiheiden käsittelyä opetuksessa. Elinvoimaisuuspolku on työkalu, jota jokainen seurakunta käyttää omalla tavallaan tehden matkasta omannäköisensä. Yhdessä myös päätämme, lähdemmekö tälle tielle. Seurakuntamme muuttaessa uuteen rakennukseen Seppälään on kuitenkin hyvin tärkeää, että tiedostamme tarpeemme uudistua, jotta Jumala voisi toimia voimallisesti kauttamme uudessa ympäristössä ja seurakuntamme olisi vaikuttava ja vetovoimainen.

Elivoimaisuuspolkua on käytetty menestyksellisesti monissa seurakunnissa sekä ulkomailla että kotimaassa. Myös Suomen Vapaakirkko on ottamassa Elinvoimaisuuspolun yhdeksi painopisteeksi tulevina vuosina.